Po zalogowaniu się do Wirtualnego Dziekanatu (te same dane co do elektronicznej rekrutacji), należy otworzyć zakładkę „Akademiki”.
W tej części systemu można składać wnioski o przyznanie miejsca w domu studenckim, tworzyć propozycje rezerwacji oraz przeglądać i odwoływać poczynione rezerwacje, sprawdzić numer konta wirtualnego dedykowanego opłatom za akademik.
W przypadku nie spełniania wymaganych przez Uczelnię kryteriów (określonych w wymienionych wyżej parametrach) system nie pozwoli złożyć wniosku.
Wniosek może być przyjęty tylko w zakresie dat wyznaczonych przez administrację domów studenckich.
Dodatkowo jeżeli wniosek już był składany na innym toku studiów - system uniemożliwi powtórne złożenie. Pod menu po lewej stronie będzie pokazane dane złożonego wniosku a ponowne uruchomienie funkcji wyświetli stosowny komunikat:
W tej części systemu można wyświetlić i zmienić dane o poczynionej rezerwacji.
W tej części student może anulować zatwierdzoną przez Osiedle Studenckie rezerwację (w terminie określonym przez Osiedla Studenckie), co zostanie oznaczone odpowiednim statusem (O).